Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

RBS

In 2007 lanceerde een consortium onder leiding van The Royal Bank of Scotland (RBS) een openbaar bod op ABN AMRO. De voorgenomen overname van een van de drie toonaangevende banken in Nederland en de strijd tussen het consortium en Barclays leidden tot zeer veel publiciteit.

 

SPJ maakte in deze transactie deel uit van een Brits-Nederlands mediateam, onder leiding van Tulchan Communications in Londen. Het team adviseerde het RBS topmanagement over het mediabeleid in Nederland en het Verenigd Koninkrijk.

 

SPJ adviseerde daarbij over de Nederlandse mediastrategie, informeerde RBS over het mediasentiment in Nederland, voerde de gezamenlijke mediastrategie uit en hield de onderneming op dagelijkse basis op de hoogte van de mediaberichtgeving. Daarbij organiseerden we persreizen, interviews en persbijeenkomsten.

 

Hoewel de implementatie van de overname negatief werd beïnvloed door de financiële en bankencrisis, en de complexiteit van de break-up van ABN AMRO, was de mediaberichtgeving over RBS gedurende de transactieperiode zeer positief. Regelmatige background meetings in Amsterdam en Edinburgh droegen bij aan dit positieve sentiment. 

 

Delen