Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

UPS

In maart 2012 bracht het Amerikaanse UPS een openbaar bod uit op TNT Express. UPS trok zich begin 2013 terug uit het proces na lange discussies met de Europese Commissie over compensatiemaatregelen om goedkeuring te krijgen voor de overname.

 

SPJ ondersteunde UPS gedurende 14 maanden bij de mediarelaties in Nederland. Daarbij adviseerden we het communicatieteam van UPS in Atlanta over het medialandschap in Nederland en de omgang met de brede groep stakeholders. Samen met AMO-partners Maitland in Londen en Abernathy MacGregor in New York adviseerden we UPS over de equity story en kernboodschappen.

 

SPJ onderhield dagelijks contact met de belangrijkste media in Nederland en informeerde UPS op dagelijkse basis over de belangrijkste ontwikkelingen. We organiseerden persreizen, persbijeenkomsten, background briefings en interviews met het topmanagement van UPS.

 

Het intensieve contact met de Nederlandse media leidde tot een positief sentiment aangaande UPS en begrip voor de strategische rationale van de voorgenomen overname van TNT Express door UPS.

Delen